Perth lider mot sitt slut.

Ja nu ar det intemanga dagar kvar innan vi lamnar perth, har varitr har i en manad nu och tiden har gatt ruskigt fort.
Nu har vi jobbat i 3 dagar, dom ringde fran tryckeriet dagen efter vi hade lamnat in alla skatte uppgifter och villa ha oss dar ett tag till. sa det kanns skont med lite klirr i kassan :)

Vi har aven varit till Freemantle prison, alltsa ett fangelse,
och gatt en torshlight tour (ficklamp tur), vilket var mycket larorikt och laskigt. Dom berattade om vad som hade hant dar och visade var fangarna bodde, at, vart dom satt i isolering och vart dom avrattades, lite creepy var det. sen hade dom statister som hoppade fram lite da och da ur morkret for att skrammas lite. Den som vart mest radd av alla var iaf Elin, nar en kille fron Deathroll hoppade fram och bad oss halla kaften sa drar hon tag i mig och drar mig minst 5 meter bak i korridoren skrikandes.. det var mycket roande, for mig iaf :)
Sen ska vijag skicka till henne som hade turen pch fa massa bilder som hon har tagit dar man sen valnader, och ljusklot (orbs) som bevisar att det spokar dar, vi fick aven med nagra sana pa vara kort, (an en gang glomde jag kameran).
Vi var aven ut till Freemantle idag for att betala bussresan ut till Manjumup (dar vi ska plocka applen).
Vi skulle avne ut till fangelset igen eftersom vi fick ga en extra tur billigt, dar man skulle fa veta mer om fangelsets historia och sant, men efter som Nisse ar en liten klant sa glomde han biljetten fran gardagen som mkan behovde for att fa rabbatten sa det bleb det inget av med :/
Vi va ut till Freemantle i sondags ocksa da vi var ut pa den stora marknaden, den var inte sa stor tyckte jag. :P
men det var roligt och se iaf..

Vi har varit till en av stranderna har i Perth, vilket var jatta skont att fa battra pa brannan lite, den har forsvunnit helt fran i Broome, Allt var underbart itom vattnet,, det var iiiskallt :/
Men eftersom det ar var har sa kan man val inte klaga.. (Det ar inte sno iaf) :P

Ja pa mandag aker vi soderut, och det ska bli skont att slippe storstaden lite, 
och fa se en annan del av australien, och fa komma ut och jobba och tjana storkovan :) 
Vilket ar valdigt behovligt da det ar ganska dyrt att bo och leva har.

I morrn sa ska vi jobba igen, (3e dagen i morrn) sen sa kommer Hilde & Kristoffer, ett par norskar som vi traffat har i Perth, over pa svenskmiddag, ska mycket bli trevligt.,
 sen pa lordag sa blir det nog shopping innan vi aker, lite klader, mat osv, man vet ju inte vad som finns i Manjimup sa det ar val lika bra att fixa sant innan man aker. sen pa sondag ( om vadret tillater, vilket jag verkligen hoppas pa) sa ska vi ut till Rottnest Island och kolla pa diverse djur och natur.
 
Nu far det racka for den har gangen, bilderna far komma nasta gang. ska sitta en gang till innan vi aker harifran.
Sen vet jag inte om det finns internet dit vi ska. gor det inte det sa kommer jag skriva igen nar vi komemr till sydney, den 28e december.

Ha det jatte bra,
Kramar Nisse

Just ja, resan ar fortfarnade pa obestamd tid, far se nar jag kommer hem igen,
innan Idre Yran iaf, men det kommer nog bli tidigare skulle jag tro, :)

Kommentarer
Postat av: Thess

Fy vad bra ni verkar ha det! Jag är bitter, är i Falun, knappt någon snö, men ändå har jag lyckats halka och slagit i svanskotan idag! Ovärt! Hade varit okej om det hade varit en meter snö ute (hade kanske landat mjukare då med) men 1 cm är himla värdelöst! :P Saknar dig iaf! Se till att bli jävligt blek innan du kommer hem sen, annars komme rjag strypa dig. :P Pusspuss<3

2008-11-20 @ 21:43:52
Postat av: Angie

Åh baby! Jag är glad att du har det bra (undra hur många gånger jag sagt det nu?) Lovar att sms.a adressen (det borde ju ligga i MITT intresse liksom..). Tjditje är här nu och på lördag blir det fetfest med mor och mina vänner. Kommer bl iunderbart! Saknar dig ska du veta. PUSS (L)

2008-11-21 @ 01:08:15
URL: http://renhuvud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0