Hot hot hot

Ja det kan man säga att det är här i Broome. Det är 37 grader och strålande sol. Så man akn inte klaga över att det är kallt iaf :)
Vi är nu framme i Broome, som inte ligger i den riktigt Outbacken men det finns inte mycket mer än öken om man åker från där vi bor, ute i Cable beach, till stan.
Nästan allt har hittils varit riktigt bra, vi sökte jobb andra dagen och det tog en time innnan dom ringde och sa att vi kunde komma på en gång. Så i 3 dagar har vi jobbat men Housekeeping, vilket innebär att man går runt och knackar dörr för att se om gästerna behöver något. Och så städar man och bäddar sängar, ganska glassigt jobb måste jag säga.
Men i förrgår så fick Chefen på resorten sparken, och många andra sa upp sig. och när den nya ledningen tog över så fick nästan alla sparken, så nu är vi jobblösa igen :) elelr en Smiley kanske inte var det rätta. men vi har sökt jobb idag igen på Coles (en mataffär) och det är bara att hålla tummarna på att vi får jobb där. Men om vi mot all förmodan inte skulle få nåt jobb överhuvud taget här så flyger vi nog till Perth istället. Men vi har bokat boende till nästa lördag, så tills dess blir vi iaf kvar här. :)

Vi har varit till stranden några dagar, mycket solande har det inte blivit eftersom solen går ner redan vid 6, men efter som det inte blir myket kallare än 25-30 grader på nätterna så är det ganska nice att vara där iaf :) Stranden är nog den finaste jag nånsin sett, den är minst en halvmil lång, kanske det dubbla, och det är typ inge folk alls. Broome har även en av världens finstste solnedgångar, det är helt ofattbar, det är även riktigt fränt att månen ligger i samma nivå som solen, och lyser lika starkt. Helt ofattbart som jag inte kan beskriva med ord här. ska försöka ta några bilder så kanske dom kan förklara hur underbart det är.
Jag har inte lagt upp bilder för att jag glömmer kameran hela tiden. :P

Med andra ord så har det hänt en hel del sen sist, och det är riktigt svårt att förklara allt med ord. Men jag har det bra, det är väl det viktigaste. Kanske även för er ;)
Nu ska jag ta och ladda för kvällen, Tomas fyller år och det blir nog ett J**la kalas skulle jag tro :) Vilket det även blev igår :)
Man träffar så mycket trevligt folk måste jag säga,;
Just ja, vi var på idol igår, typ nåt lokalt som dom har här, och en av våra vänner var med i finalen, fast här har dom även en Grandfinale, så vi får veta nästa helg hur det går :)

Nu ska vi nog åka till affärn och skaffa lite käk, så man inte behöver gå runt och vara hungrig :)

Ha det underbart så lovar jag att höra av mig lite oftare :P
Ni far ju garna skicka ett mail eller nogot sa det inte bara blir envagskommunikation :)

Kram F

Kommentarer
Postat av: elin persson

tjena, nu har jag glidit in på din blogg också, kul att höra hur ni har det. när vi bodde i brissy var det flera som jobbade i broome med att dyka efter pärlor, fett betalt kan jag säga... ett tips annars är att resa till darwin från broome med t.ex. Australian Adventure Tours, riktigt unik trip som FÅ backpackers gör, men alla som gör den älskar den.



ha så skoj!

2008-10-15 @ 12:29:38
Postat av: Tone

Underbart att höra hur bra du har det. Avundsjuk över det där med solnedgången.. jag älskar sånt. Ta kort så jag får se iaf en liten del utav det underbara??! :) Jag förstår inte att ni har det såå lätt att få jobb. Helt galet. Ni skulle ju egentlinge kunna typ byta jobb varje vecka :D HahA! :) Sknt att ni får in lite pengar iaf.. snart behöver ni väl inte ens betala för resan! Tihi!

2008-10-15 @ 19:23:46
URL: http://njoktje.bloggagraits.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0